Cookie: Pagina noastra foloseste cookie-uri. Citeste mai mult despre politica de cookie-uri. Inchide
.
Ai ales să comanzi dintr-o nouă Broșură, dar nu s-au produs modificări în comanda ta
Produsele au fost actualizate conform Broșurii din care ai ales să comanzi

Tot ce trebuie să știi despre vitaminele pentru păr

Orice femeie, indiferent de vârstă, își dorește să aibă un păr bogat și strălucitor, care să îi pună în valoare frumusețea și s-o facă să se simtă sigură pe sine și optimistă.

Screenshot brosura Avon pag 214

Dar, din cauza problemelor de sănătate, a procedurilor cosmetice frecvente (vopsire, decolorare, încrețire și altele), podoaba capilară are de suferit și trebuie intervenit cu tratamente de îngrijire și regenerare.

O metodă eficientă de prevenire și remediere a problemelor legate de subțierea, ruperea și căderea părului o reprezintă vitaminele. Îți prezentăm, în continuare, tot ce trebuie să știi despre vitaminele pentru păr și cum să le folosești pentru ca podoaba ta capilară să fie ca în reclamele la șampon.

Ce vitamine sunt bune pentru păr

Din multitudinea de vitamine existente, sunt câteva care au un rol esențial pentru sănătatea părului și acționează, atât la exterior cât și la interior, pentru frumusețea și robustețea podoabei capilare. Iată care sunt cele mai importante vitamine pe care să le aveți în vedere, atunci când vreți să începeți un tratament pentru păr:

  • Vitamina A

Denumită și retinol, această vitamină este foarte importantă pentru sănătatea firului de păr, deoarece are un puternic rol antioxidant, reglează secreția sebumului, și coordonează hidratarea scalpului, ca să prevină apariția mătreții. Ajutați-vă părul încercând să aveți un aport corespunzător de vitamina A din alimente precum spanac, mango, pere, caise, pepene galben, dar și ouă sau produse lactate. Folosiți produse de îngrijire care au în compoziție vitamina A, pentru că aplicarea prin uz extern este și ea utilă.

  • Vitamina B

Acest complex de vitamine reprezintă o resursă vitală pentru sănătatea părului, iar rolul determinant îl are vitamina B7, numită și vitamina H sau biotina. Aceasta acționează la rădăcina părului pentru întărirea acesteia și diminuarea căderii firelor. În plus, vitaminele B3 și B5 ajută la accelerarea creșterii părului și contribuie la fortifierea firului, fiind recomandate în tratamentele de regenerare. Le găsiți în alimente precum carnea de pește, nuci, avocado sau ouă. Nu în ultimul rând, vitamina B9, denumită și acid folic, este importantă în cadrul procesului natural de albire a părului, odată cu trecerea timpului, fiind substanța cea mai eficientă în încetinirea acestui fenomen.

Încearcă șamponul cu vitamina B și C din zmeură și hibiscus, de la Avon Naturals Hair Care, un șampon pentru volum full. 

  • Vitamina C

Numele acestei vitamine ar putea fi chiar vitamina colagen, pentru că, din punct de vedere al sănătății părului, este responsabilă cu asigurarea cantității necesare de proteină de colagen, componentă foarte importantă în alcătuirea firului. Găsiți vitamina C în fructe precum kiwi, citrice și diverse legume. Este important să vă asigurați aportul necesar de vitamina C pentru sănătatea întregului organism și pentru întărirea sistemului imunitar, fără de care nu puteți să vă bucurați de un păr strălucitor și bogat.

  • Vitamina D

Da, și această vitamină complicată contribuie la îmbunătățirea stării de sănătate a podoabei capilare, pentru că ajută la procesul de creștere și ameliorează elasticitatea firului. Așa că stați la soare, fără să exagerați însă, și consumați alimente bogate în vitamina D: pește gras, ouă sau ciuperci.

  • Vitamina E

Rețineți că este cea mai importantă vitamină pentru păr, pentru că are un puternic efect antioxidant, stimulează creșterea părului, ajută la hidratarea lui și la repararea vârfurilor despicate. Cunoscută și sub denumirea de tocoferol, vitamina E conferă elasticitate și strălucire părului, previne fenomenul neplăcut de electrizare și contribuie la menținerea unui scalp sănătos. Consumați, frecvent și regulat, alimente bogate în vitamina E, precum semințe, oleaginoase, cereale, legume verzi, ulei de măsline.

Încearcă șamponul pentru strălucirea părului: Șampon și balsam 2 în 1 Ultimate Shine

Ce nutrienți sunt buni pentru păr

Dincolo de datele genetice și caracteristicile hormonale, orice femeie poate să ajute regenerarea podoabei sale capilare prin alimentele și suplimentele pe care le consumă. Aveți grijă, pentru că dietele sărace în nutrienți sunt, deseori, cauza căderii părului. Asigurați cantitățile necesare de nutrienți, mai ales, a celor care sunt importanți pentru dezvoltarea și sănătatea podoabei capilare:

Zincul și seleniul

Este necesar un aport corespunzător de zinc, pentru menținerea sănătății scalpului prin refacerea continuă a țesuturilor și asigurarea echilibrului hormonal. În același context, seleniul este necesar pentru funcționarea normală a glandei tiroide și protejarea organismului de stresul oxidativ, cauză majoră a îmbătrânirii premature. 

Fierul

Necesar pentru sănătatea întregului organism, fierul este important și pentru menținerea unui păr rezistent și bogat, pentru că are un rol esențial în tratamentele împotriva căderii părului. Cel mai eficient, se absoarbe fierul din alimente naturale precum spanac, ficat, sparanghel, urzici și fructe de mare.

Colagenul

Acordați o atenție deosebită acestei proteine structurale care menține nivelul optim de hidratare a pielii, iar pe firele de păr creează o peliculă ce întărește cuticulele, protejează structura, fortifică și asigură volum. 

Acizi grași Omega 3

Nu uitați nici de acizii grași Omega 3, care mențin elasticitatea părului, regenerează firul și îmbunătățesc circulația sanguină de la nivelul pielii capului. Organismul uman nu-i poate produce, așa că, trebuie să îi luăm din alimente și suplimente. Consumați oleaginoase, somon și fructe de mare, pentru că sunt bogate în acizi grași.

Sursa foto: https://www.piqsels.com/en/public-domain-photo-sgqau

Cum să folosești vitaminele pentru tratamentul părului

Din multitudinea de vitamine pentru păr, se pot utiliza combinații de diferite elemente nutritive, atât pentru uz intern-capsule, pilule, tablete, picături și siropuri, cât și pentru uz extern- creme, prafuri, emulsii sau uleiuri.

  • Complex de vitamine pentru păr

Găsiți în farmacii și la magazinele naturiste o largă varietate de suplimente pe bază de vitamine pentru păr, care sunt eficiente în cure periodice de minimum trei luni. Aceste vitamine acționează de la interior spre exterior, trec prin fluxul de sânge și ajung la foliculi, așa că asigură o regenerare completă, chiar dacă mai lentă, a podoabei capilare. Citiți cu atenție etichetele și alegeți acel complex de vitamine pentru păr care să rezolve problema pe care o aveți: fire despicate, căderea părului, fir de păr subțire, cu tendințe de rupere, păr uscat, mătreață și altele.

  • Mască de păr cu vitamine

Așa cum am precizat, îngrijirea părului se face prin ingerarea unor vitamine și nutrienți esențiali, dar și prin tratamente care se aplică direct pe păr, ca să-l întărească și să-l regenereze. Găsiți diferite sortimente de măști de păr cu vitamine, în magazine și la saloanele de cosmetică, așa că puteți să le alegeți pe cele potrivite pentru problemele pe care vreți să le remediați. Aveți la dispoziție măști de păr sub formă de fiole, creme, soluții, uleiuri și emulsii, în funcție de ingredientele pe care le conțin: vitamine, ulei de ricin, zeamă de lămâie, ulei de cocos, aloe vera, ulei de jojoba, ulei de argan, ouă sau miere. Lista poate continua, pentru că amestecurile și combinațiile de substanțe sunt foarte variate, în funcție de scopul pentru care este realizată masca de păr.

Încearcă masca pentru păr Heavenly Hydration

De asemenea, puteți să preparați acasă o mască cu vitamine, de fiecare dată când vă spălați părul. Rețineți că măștile se aplică înainte de spălare, pe părul umed și se lasă să acționeze 10-15 minute, apoi urmează spălarea propriu-zisă.

Există câteva rețete de măști de păr utilizate frecvent: pentru păr uscat și deteriorat folosiți o mască pe bază de ulei de cocos și miere, pentru un pentru păr plin de mătreață, încercați o mască cu zahăr brun și ulei de măsline, pentru fire de păr electrizate este bună o mască de banană, iaurt și miere, iar pentru păr cu tendințe de îngrășare o mască din ou și lămâie poate face minuni.

  • Ulei de păr cu vitamine

Uleiul de păr acționează similar cu o mască, dar are strict consistență lichidă, nu conține decât substanțe uleioase și se aplică după spălare, nu înaintea.

Rețineți că uleiul de păr se folosește mai des decât masca de păr și conține vitamine în stare mai concentrată. Este indicat pentru păr uscat, cu tendințe de rupere și pentru păr rebel, care se încurcă ușor și se electrizează.

Uleiurile de păr conțin un ulei de bază, plus o combinație de uleiuri esențiale cu vitamine. Acestea se evaporă direct în păr după aplicare, iar firele rămân netede și strălucitoare până la următoarea aplicare.

Produsele cu un singur tip de ulei, denumit ulei pur, sunt indicate pentru părul deteriorat, pentru că reușesc să înlocuiască secrețiile pe care scalpul le produce în mod natural. Cele mai folosite ingrediente pentru uleiuri de păr cu vitamine sunt ulei de ricin, ulei de cocos, de jojoba sau de argan, ulei de măsline.  

Încearcă un ser cu ulei de argan pentru vărfuri despicate.

 

Învață să-ți îngrijești atent și constant părul. Acordă atenție simptomelor și acționează, din timp, cu produse pe bază de vitamine pentru păr. Întreabă medicul care sunt vitaminele pe care să le iei, pentru ca firele de păr să crească sănătos și viguros, iar scalpul să fie bine oxigenat.

Dacă observi că ai un păr care se încurcă ușor, ai vârfurile despicate și culoarea nu mai are strălucire, înseamnă că suferi de lipsă de vitamine. În aceste condiții, părul tău are nevoie atât de tratament intern (administrare de suplimente plus o dietă echilibrată), dar și de tratamente externe (o îngrijire mai atentă a podoabei capilare, aplicarea de măști de păr cu vitamine și folosirea unor uleiuri de păr pentru regenerare).

 

Distribuie

Alte articole

{{::article.Title}}
{{::article.Title}}

{{UI.LoadingMessage}}
[View|Representative_Attach_Not_Available]